luni, 9 martie 2009

Ali Ibn Abu Talib

Abd Manaf ibn `Abd al-Muttalib ibn Hashim ibn `Abd Manaf, Abu al-Hasan al-Qurashi al-Hashimi
Prima persoana de gen masculin care a crezut in Islam, Poarta Orasului de Cunostinte, Portdrapelul in Razboi a Profetului (sallah Allahu aleyhi wa salam) Cel Mai Drept Dintre Credinciosi, Posesorul Inimii Intelepte. Profetul (sallah Allahu aleyhi wa salam) l-a denumit Abu Turab sau Tatal Prafului.
Mama lui era Fatima bint Assad pe care Profetul (sallah Allahu aleyhi wa salam) a numit-o mama lui.
El a acceptat islamul cand avea 8 ani sau 9 ani sau 14 ani, depinde de relatare, dar este stabilit de la ibn Abbas ca el era primul musulman de gen masculin dupa Profet (sallah Allahu aleyhi wa salam) si Khadija a fost prima femeie musulmana. El a fost omorat la varsta de 58 de ani.
De la el au relatat Abu Bakr, `Umar, fii lui al-Hasan si al-Husayn, Ibn `Abbas, `Abd Allah ibn al-Zubayr, si nenumarati altii. Ali a fost un indemanatic si neinfricat luptator si Profetul (sallah Allahu aleyhi wa salam) i-a incredintat stindardele cu care au mers la Batalia de la Badr si in bataliile urmatoare.
Sulayman al – Ahmusi a relatat de la tatal sau care spunea ca Ali a spus: “Jur pe Allah! Nici un verset din Qur’an nu a fost trimis niciodata fara ca eu sa stiu motivul pentru care a fost trimis, in care loc si pentru cine. Cu siguranta Allah m-a imbogatit cu o inima inteleapta si o limba vorbareata.”
In acelasi timp Ali a spus: “Ceea ce imi racoreste ficatul cel mai mult, este cand cineva ma intreaba ceva la care eu nu stiu raspunsul si zic ‘Allah stie mai bine’”. Profetul (sallah Allahu aleyhi wa salam) a spus: “Eu sunt orasul invataturilor si Ali este poarta”.
O alta versiune spune: “Eu sunt casa invataturilor, si Ali este poarta.” Cand Allah a trimis << … Veniti, sa-i chemam pe fii nostri si pe fii vostri, pe femeile noastre si pe femeile voastre, pe noi insine si pe voi insiva, apoi sa ne rugam si sa chemam blestemul lui Allah asupra celor ce mint!.>> ( Al – Baqara, 3:61) Profetul (sallah Allahu aleyhi wa salam) a chemat pe Ali, Fatima, Hasan, Husayn si a spus: “O Allah! Acestia sunt familia mea.”
Cand Profetul (sallah Allahu aleyhi wa salam) l-a trimis pe Ali la Yemen, Ali a spus: “O Trimisul lui Allah, ma trimiti sa fac dreptate unor oameni mult mai in varsta decat mine!” Profetul (sallah Allahu aleyhi wa salam) a spus: “Du-te cu siguranta Allah iti v-a imputernici limba si conduce inima” Ali a spus: “Dupa aceea nu am mai simtit niciodata indoieli in ceea ce priveste judecata pe care trebuie sa o dau celor doua parti.”
Ali a spus: “Cu adevarat Profetul (sallah Allahu aleyhi wa salam) a spus: ‘Nimeni nu te iubeste cu exceptia unui credincios, si nimeni nu te uraste cu exceptia unui ipocrit.’”
Cei care au sfredelit o dragoste si admiratie excesiva pentru Ali au aparut pe perioada vietii lui, cu care Ali s-a luptat in cuvinte si in fapte. Acestora care spun ca Profetul (sallah Allahu aleyhi wa salam) a denumit un predecesor dupa el, Ali a spus: “Cu adevarat, Trimisul lui Allah nu a denumit predecesor pe nimeni si Profetul (sallah Allahu aleyhi wa salam) cand a fost luat dintre noi, atunci Abu Bakr a fost denumit succesor si el a facut asa cum ar fii facut Profetul (sallah Allahu aleyhi wa salam) pana cand Allah l-a luat dintre noi, atunci Umar a fost facut succesor si el a facut asa cum Profetul (sallah Allahu aleyhi wa salam) ar fii facut pana cand Allah la luat dintre noi.”
Acestora care au afirmat ca el merita Califatul mai mult decat Abu Bakr si Umar el a spus: “Cel mai bun din aceasta Comunitate dupa Profet (sallah Allahu aleyhi wa salam) este Abu Bakr si Umar.” Acestora care l-au urat sau l-au iubit pe Ali prea mult, Ali le-a spus: “Doua categorii de oameni vor muri si care vor duce grija mea: cel care ma uraste si va nascocii minciuni despre mine si cel care ma va slavi prea mult.
Acestora care au spus ca el sau familia lui au in posesie o alta carte decat Qur’anul pe care toti musulmani il au, el le-a spus:
“Oricine crede ca noi avem altceva sa citim decat Qur’anul, au mintit.” Intr-un sfarsit un grup de oameni au venit la el si i-au spus:
“Tu esti EL, tu esti Domnul! (anta Hu, anta Rabbuna!)” la care el a cerut ca ei sa fie executati si corpurile lor sa fie arse.
Cand Ali a fost facut Calif, el s-a mutat de la Medina la Kufa in Iraq si a proclamat orasul capitala lui.
Califatul lui a durat 5 ani (35-40) profanat de trei mari neintelegeri: Batalia Camilei (anul 36), Batalia lui Siffin (anul 37) impotriva lui Mu’awiya ibn Abi Sufyan, si batalia impotriva Khawarij-ilor in urmatori doi ani, pana cand el a fost omorat de una dinte ele in Kufa pe cand iesea de la rugaciunea de dimineata.
Profetul Mohammed (sallah Allahu aleyhi wa salam) a prevestit ca Ali se va lupta cu Khawarij cu aceste cuvinte: “Cu adevarat va fii , printre voi, unul care se va lupta pentru interpretarea Qur’anului, asa cum eu m-am luptat pentru dezvaluirea lui.”
Profetul Mohammed (sallah Allahu aleyhi wa salam) de asemenea a prevestit martidomul lui Ali cu aceste cuvinte: “Acesta va fi vopsit in rosu din asta” si a aratat spre barba si capul lui Ali.Cand cel care l-a omorat pe Ali, Abd al-Rahman ibn Muljam al-Muradi, a fost mutilat si orbit, el a ramas nepasator si a recitat Sura Al – ‘Alaq (Sura Deschiderii, 96) in intregime, dar cand ei sau pus sa-I scoata limba, el sa opus; intrebat pentru care motiv, el a raspuns: “Urasc sa petrec un singur moment in viata fara sa marturisesc numele lui Allah.”
Atunci el a fost executat si ars. Ali a fost descris, ca avea par alb pe care il despartea in doua, avea o barba larga si alba, iar ochii ii eram mari si grei. El era robust, iar inaltimea lui era intre medie si scunda. Imbracamintea lui era tocita. ”
Atunci Ali a iesit sa faca rugaciunea impreuna cu Mu’adhdhin Ibn al – Nabbah si Al – Hasan. Ali a iesit afara din adunare chemand oamenii la rugaciune si a fost intampinat de doi oameni inarmati cu sabii. Ibn Muljam la lovit in cap cu o sabie otravita si a fost prins, intre timp celalalt a lovit bolta porti si a disparut.
Ali a spus: “Hraneste prizonieri si da-ti-le apa, daca voi supravietui eu voi decide soarta lor, si daca voi muri, omorati-l asa cum am fost omarat, fara prea multa dusmanie.”
A fost decis ca mormantul lui Ali sa fie facut in secret, ca nu cumva Khawarij sa-l scormoneasca. Dupa ce fiul sau Al – Hasan a facut rugaciunea funerara peste el, el a fost inmormantat in palatul Califilor din Kufa, dupa care toate indiciile mormantului sau au fost sterse. A fost relatat ca Al – Hasan a trimis corpul sau intr-un sicriu la Medina iar camila care purta sicriul s-a ratacit si pana in noapte a fost gasit de membri tribului Tayyi’ care au ars corpul si au macelarit camila.
Iman Al – Nawawi a relatat un remarcabil lant dintr-un hadith care duce inapoi la Ali: “Printre cele mai buna relatari, sunt cele de tipul din tata in fiu este ca Al – Khatib cu un lant care duce inapoi la Abd al – Wahhab ibn Abd al – Aziz ibn al – Harith ibn Asad ibn al- Layth ibn Suleiman ibn al – Aswad ibn Sufyan ibn Yazid ibn Akina al – Tamimi care a spus: L-am auzit pe tatal meu (Suleyman) ca a spus: L-am auzit pe tatal meu (al – Layth) ca a spus: L-am auzit pe tatal meu (Assad) ca a spus: L-am auzit pe tatal meu (al – Harith) ca a spus: L-am auzit pe tatal meu (Abd al – Aziz) ca a spus: L-am auzit pe tatal meu (Abd al – Wahhab) ca a spus: L-am auzit pe Ali ibn Abu Talib ca a spus: “Compatimitorul (al – hannan) este cel care merge la cel care se fereste de el. Nemultumitul (al – mannan) este cel care se intinde dupa un favor inainte ca el sa fie intrebat de.

Un comentariu:

  1. desigur ca nu o sa aprobati comentariu....
    asa va invata la fundatie???
    gunoiul dupa usa sau sub covor sa para totul islamic si curat ????
    nu,oamenii vad ca nu e islamic si nu e curat si de aceea NU VA VOR IN ROMANIA.....
    IN GAZA CIORILOR.....

    RăspundețiȘtergere